Smeets & Graas logo
  • Home
  • >
  • Klantenservice
  • >

Klantenservice

Inleiding

Op deze pagina vindt u een overzicht van alles wat te maken heeft met uw account en bestellingen en met de juridische en financiele aspecten van deze website. Uitgebreide informatie staat veelal op aparte pagina's. De verwijzingen naar deze pagina's vindt u bij het betreffende onderwerp.

BTW

Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW. Alle voedingssupplementen vallen onder het lage BTW-tarief (9%), de verzorgingsproducten vallen onder het hoge BTW-tarief (21%).

Meer over over prijzen en kortingen

Hoe doet u een bestelling bij Smeets & Graas

1. Zoek eerst naar het product dat u wilt kopen. Leg het dan via de blauwe bestelknop in uw digitale winkelmandje. U kunt nu verder winkelen of verder gaan met bestellen.

2. In de winkelmand-pagina ziet u een overzicht van uw bestelling en van eventuele verzendkosten. U kunt hier ook wijzigingen aanbrengen. Klik op de blauwe knop 'Verder met bestellen' om in te loggen.

3. Inloggen: vaste klanten kunnen inloggen met hun emailadres en wachtwoord. Nieuwe klanten kunnen eerst hun Naam en Adresgegevens opgeven. Ons systeem ziet aan uw emailadres of u vaste klant bent. Na het inloggen kunt u uw gegevens desgewenst aanpassen.

4. Bezorgopties: voor bestellingen in Nederland krijgt u 3 basisopties te zien:
- verzenden naar woonadres
- verzenden naar bezorgadres (een ander adres dan het woonadres)
- Ophalen bij een PostNL Afhaalpunt

Afhankelijk van uw keuze krijgt u mogelijk nog andere bestelopties te zien. Dat geldt ook wanneer u bestellingen in België of andere landen wilt laten bezorgen.

5. De bestelling controleren en afronden: Alle gegevens van uw bestelling staan op deze pagina samengevat. Rechtsboven op de pagina kunt u zien welke betaalmethoden u direct kunt gaan gebruiken. U vinkt aan dat u akkoord gaat met het privacy statement en de algemene voorwaarden en klikt dan op de blauwe knop 'Afrekenen'.

6. Betalen: de betaling van uw bestelling wordt afgehandeld door de betaalprovider CM Payments. Afhankelijk van uw keuze voor een betaalmethode wordt u door een procedure geleid. Na afloop van de betaling keert u weer terug naar de website van Smeets & Graas.

Binnen enkele minuten ontvangt u een email met alle gegevens van uw bestelling. Ontvangt u deze mail niet? Controleer dan eerst de Spammap van uw emailprogramma. Mogelijk dat de mail daarin terecht is gekomen. Is dat niet het geval is misschien het door u opgegeven e-mailadres foutief of onvolledig. U kunt dan het beste even contact met ons opnemen.

Klachtenprocedure - Geschillencommissie Thuiswinkel

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Wettelijke Garantie

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Betalen van uw bestelling

Smeets & Graas maakt gebruik van de Betaalprovider CM.com (voorheen: Docdata Payments). U kunt betalen met iDEAL, Creditcards, Paypal, Afterpay, overboeking (banktransfer) en diverse buitenlandse betaalmethoden. Wij brengen geen kosten in rekening voor betaalmethoden.

Zie verder de pagina: Betalen van uw bestelling bij Smeets & Graas

De verzending van uw bestelling

Voor de verzending van uw bestelling maken wij gebruik van PostNL. U betaalt geen verzendkosten wanneer het bestelbedrag meer dan 40 euro is. Dit geldt voor zendingen binnen Nederland, België, Duitsland en Luxemburg. De exacte kosten voor verzending naar andere landen worden tijdens het bestelproces getoond.

Wanneer u op werkdagen voor 16.45 uur een bestelling plaatst en hetgeen u besteld heeft is op voorraad wordt uw bestelling dezelfde dag nog verzonden. Bestellingen die na 16.45 uur en in het weekend worden gedaan worden de eerst volgende werkdag verzonden. Wanneer producten niet op voorraad zijn wordt u hiervan via de website en/of per email op de hoogte gebracht.

Zie verder de pagina: Verzendinformatie

Een bestelling ruilen of retourneren

U kunt binnen 30 dagen gratis een product retour sturen (geld terug) of ruilen. Bij beschadigingen ontvangt u gratis een nieuw product.

Producten die om redenen van hygiëne of gezondheidsbescherming niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken kunnen niet worden geretourneerd.

Zie verder: Retourneren en ruilen

Privacy en Cookies

Zie: Privacy en Cookies

Algemene Voorwaarden

Zie: Algemene voorwaarden Webwinkel

Disclaimer

Zie: Disclaimer (gezondheids)informatie

Account

Tijdens het doen van een bestelling kunt u inloggen maar ook zonder een bestelling te doen kunt u uw account bekijken. U kunt inloggen met uw e-mailadres en een wachtwoord. Op de pagina's van uw account vindt u uw gegevens, die u ook kunt aanpassen en uw bestelhistorie.

Ga naar: Inloggen in uw Account

Meer weten over Smeets & Graas?

Zie: Wij zijn Smeets & Graas